×Uygulama Logosu

Habokado - Akıllı Haber Özeti

Özetleri Okuyun ve Dinleyin

11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, bölgede yaşanan askeri hareketliliğin ve savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geçerek Basra Körfezi'nden ayrıldığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, bölgeyi terk eden deniz araçlarına ilişkin kronolojik ve teknik detayları şu verilerle aktardı: Son Tahliye: 21 Haziran 2026 sabahı itibarıyla Türk sahipli iki gemi daha rotasını tamamlayarak riskli bölgeden çıkış yaptı. Toplam Gemi Sayısı: Yaşanan çatışma ve savaş sürecinin başından bu yana Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz şekilde geçerek Körfez'den ayrılan Türk sahipli gemi sayısı 11'e ulaştı.

Kaynak: Karar, Demirören Haber Ajansı (Dha)

23 Haziran 2026 12:29

Alıntıdır : Haber Kaynağı İçin Tıklayınız

Benzer Haberler

Bu habere çok benzer konularda diğer kaynaklardaki haberlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Bakan Uraloğlu: 11 Gemimiz Hürmüz Boğazı'nı Güvenli Bir Şekilde Terk Etti

Çatışma ve gerilim sürecinin başlangıcından bu yana yürütülen koordineli çalışmalar neticesinde, Türk armatörlere ait gemilerin güvenli bir şekilde riskli bölgeden ayrıldığını ifade eden Uraloğlu, şu bilgileri verdi: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı." Bakanlığın radarında olan ve riskli bölgede seyrine veya operasyonlarına devam eden gemilere de değinen Bakan Uraloğlu, şu an itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde toplam 7 geminin bulunduğunu aktardı. Türkiye'nin denizcilerinin can ve mal güvenliği için her türlü senaryoya hazır olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, açıklamasını şu sözlerle tamamladı: "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Bölgedeki deniz trafiği ve Türk denizcilerin güvenliği için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesindeki ilgili merkezlerin 7/24 esasına göre çalışmayı sürdürdüğü bildirildi.

23 Haziran 2026 11:24

Bakan Açıkladı: 'Hürmüz'de 7 Gemimiz Bekliyor'

7 GEMİ HÜRMÜZ'DE BEKLİYOR Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin bilgi vererek, son olarak 21 Haziran sabahı iki geminin daha bölgeden ayrıldığını duyurdu. Uraloğlu'nun söz konusu açıklamasının tamamı ise şöyle: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Odatv.

23 Haziran 2026 10:54

Hürmüz'deki Türk Gemilerine Ne Oldu? Bakan Uraloğlu Açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ettiklerini belirterek, "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı" açıklamasında bulundu. Bakan Uraloğlu, duruma ilişkin şu sayısal verileri aktardı: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

23 Haziran 2026 10:48

İki Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'ndan Güvenle Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 21 Haziran sabahı itibarıyla Basra Körfezi'nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin güvenliğinin yakından takip edildiğini vurgulayarak, savaşın başlamasından bu yana toplam 11 Türk gemisinin Hürmüz Boğazı'ndan geçerek körfezden ayrıldığını belirtti. 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde toplam 7 geminin bulunduğunu aktaran Uraloğlu, bu gemilerde görev yapan Türk gemi insanı sayısının 177 olduğunu bildirdi.

23 Haziran 2026 14:11

Ateş Çemberinden Güvenli Geçiş: Hürmüz Boğazı'nda Türk Gemileri İçin Kritik Saatler

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, krizin başlangıcından bu yana yürütülen yoğun diplomasi ve takip trafiği sonucunda, Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz bir şekilde geçerek riskli bölgeden ayrıldığını açıkladı. Çatışma ortamının doğurduğu risklere karşı anlık stratejiler geliştirildiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, "Son olarak 21 Haziran sabahı itibarıyla 2 gemimizin daha riskli suları terk etmesiyle birlikte, sürecin başından bu yana toplam 11 Türk sahipli gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geride bıraktı" dedi. "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz." — Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, kriz bölgelerindeki deniz trafiğini yönetmek adına uluslararası denizcilik örgütleri ve yerel otoritelerle küresel ölçekte bir iletişim ağı yürütüyor.

23 Haziran 2026 10:52

Bakan Uraloğlu: Savaş Başladığından Beri Hürmüz Boğazı'ndan Türk Sahipli 11 Gemimiz Güvenli Şekilde Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başlangıcından bu yana Hürmüz Boğazı'ndan geçen Türk gemileri hakkında bilgi verdi. Bölgedeki gelişmeleri Bakanlık olarak yakından takip ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, açıklamasında şu ifadeleri kullandı: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı." Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşın görev yaptığını ve bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirtti.

23 Haziran 2026 11:01

Bakan Uraloğlu'ndan Hürmüz Boğazı Açıklaması: Türk Sahipli 11 Gemi Güvenli Şekilde Geçti

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, sanal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz " ifadelerini kullandı.

23 Haziran 2026 12:12

Reklam Vermek İçin Tıklayınız

İşletmenizin potansiyeline ulaşmasına yardım etmek için buradayız. Lütfen tıklayarak iletişime geçiniz.

'Türk Sahipli 11 Gemimiz Hürmüz'den Güvenli Şekilde Geçti'

Bölgedeki gelişmeleri Bakanlık olarak takip ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

23 Haziran 2026 11:11

Hürmüz'den Geçen 11 Türk Gemisi Körfezden Ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çatışmaların başladığı günden bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz geçerek Basra Körfezi'nden ayrıldığını açıkladı. Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Paylaşımda yer verilen görselde, bekleyen 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğu da belirtildi.

23 Haziran 2026 10:53

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk Sahipli Gemilerin Durumuna İlişkin Bilgi Verdi:

Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Paylaşımda yer verilen görselde, bekleyen 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğu da belirtildi.

23 Haziran 2026 10:47

Hürmüz'den Güvenli Çıkış! Türk Gemileri İçin Tüm Tedbirler Alındı

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu şu ifadeleri kullandı: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

23 Haziran 2026 10:54

Bakan Uraloğlu: 11 Gemimiz Hürmüz Boğazı'nı Güvenli Bir Şekilde Terk Etti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, savaşın başından bu yana Türk sahipli 11 geminin körfezden güvenle ayrıldığını açıkladı. Bölgedeki tahliye ve geçiş süreçlerine dair güncel rakamları paylaşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son olarak 21 Haziran sabahı 2 Türk sahipli geminin daha riskli bölgeyi terk ettiğini bildirdi. Söz konusu bölgede şu an itibarıyla toplam 7 geminin bulunduğunu belirten Bakan Uraloğlu, bu gemilerde görev yapmakta olan 177 Türk vatandaşının olduğunu ifade etti.

23 Haziran 2026 11:51

Bakan Uraloğlu Duyurdu: 11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek Körfez'den ayrıldığını açıkladı. 177 TÜRK VATANDAŞI GÖREV YAPIYOR Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını açıkladı.

23 Haziran 2026 11:22

Bakan Uraloğlu Açıkladı: Hürmüz Boğazı'nda 11 Türk Sahipli Gemi Güvenli Bölgeye Ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin bilgi verdi. Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Paylaşımda yer verilen görselde, bekleyen 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğu da belirtildi.

23 Haziran 2026 10:59

Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'ndan 11 Türk Sahipli Gemi Güvenli Şekilde Ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan Türk gemileri ile bölgede görev yapan vatandaşların durumuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Uraloğlu açıklamasında şu ifadeleri kullandı: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı." 7 gemide 177 Türk vatandaşı görev yapıyor Bölgede halen faaliyetlerini sürdüren gemilere ilişkin de bilgi veren Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını belirtti.

23 Haziran 2026 11:28

Bakan Uraloğlu: 11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Güvenli Şekilde Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran-İsrail geriliminin ardından Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin boğazı güvenli şekilde geçerek bölgeden ayrıldığını açıkladı. Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz." Paylaşımda yer verilen görselde, bekleyen 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğu da belirtildi.

23 Haziran 2026 11:11

Bakan Uraloğlu Duyurdu: 11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Güvenle Geçti

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu şu ifadeleri kullandı: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz"

23 Haziran 2026 10:51

Bakan Uraloğlu'ndan Hürmüz Açıklaması, Geçen Gemi Sayısı Belli Oldu

Uraloğlu, son olarak 21 Haziran sabaha 2 geminin bölgeyi terk ettiğini belirterek savaşın başlangıcından bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin bölgeden ayrıldığını belirtti. Uraloğlu yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

23 Haziran 2026 10:53

11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçerek körfezden ayrıldığını duyurdu. Son olarak 21 Haziran sabahı iki Türk gemisinin daha terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldığını duyuran Bakan Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor." açıklamasında bulundu.

23 Haziran 2026 10:55

Bakan Uraloğlu: 5 Gemi Hürmüz Boğazı'ndan Geçiş Talebinde Bulundu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Yasa Moon" ve "Nejat" isimli Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını belirterek, "5 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor" ifadelerini kullandı. Söz konusu 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğunu ifade eden Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu: "5 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor. Türk gemilerinin ve gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu. Bölgedeki gemilerimizi ve Türk gemi insanlarımızı anlık olarak takip etmeyi sürdürüyoruz. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmeler yakından izleniyor, ilgili kurumlar koordinasyon içerisinde çalışmalarını sürdürüyor."

23 Haziran 2026 14:09

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk Sahipli Gemilerin Durumuna İlişkin Bilgi Verdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan gemilere ilişkin olarak, 'Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı.' ifadesini kullandı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor.

23 Haziran 2026 10:47

Bakan Uraloğlu: 11 Gemimiz Hürmüz Boğazı'nı Güvenli Bir Şekilde Terk Etti

Çatışma ve gerilim sürecinin başlangıcından bu yana yürütülen koordineli çalışmalar neticesinde, Türk armatörlere ait gemilerin güvenli bir şekilde riskli bölgeden ayrıldığını ifade eden Uraloğlu, şunları söyledi: "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı."

23 Haziran 2026 11:14

Uraloğlu: Hürmüz'den 11 Türk Gemisi Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ABD-İran savaşı dolayısıyla Hürmüz Boğazı'nda yaşanan gelişmelerin takip edildiğini, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin boğazdan geçiş yaptığını söyledi. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı.

23 Haziran 2026 10:48

İletişim Formu

captcha

Kişisel verilerinizi işlemekte ve kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen çabayı göstermekteyiz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin bilgilere aydınlatma metnini ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.

Değerlendirme için işlemin sonucunu girin:

captcha